Stene nad Valparolo in Falzaregom
Objavljeno: 03 Jul 2025, 20:30
				
				Od srede do nedelje se je odvijal matičarski tabor v Dolomitih. Spali smo v kampu Sass Dlacia, ki je bil uporabniku veliko prijaznejši kot lanski v Colfoscu.
Nekateri smo prišli že v torek zvečer, da smo naslednji dan takoj plezali.
V sredo sem plezal s Tadejem, Urško in Bibi v južni steni Lagazuoi Piccolo.
Kljub poznemu štartu in dolgem semaforju (katerega časovne intervale smo uspeli razvozlati ravno do konca tabora) smo uspeli splezati dve smeri. Najprej smo splezali smer Michela (IV+ 220m) z zelo lepim prvim raztežajem. Sestop sem poznal že od lani (en abzajl na lepljenec, gre z 70m enojcem).

prvi raztežaj smeri Michela

iskanje sestopa
Nato smo splezali še Giordano (IV- 180m), smer je sicer lažja vendar zelo lepa. Plezaš lahko kjerkoli in se ves čas varuješ na skalna ušesa. V zadnjem raztežaju pa sem se celo spomnil, da sem jo plezal že lani.

nekje v smeri Giordano
Naslednji dan smo s Tadejem in Aljošo plezali Spigolo Alpini (IV 300m). Smer je precej šodrasta in travnata. V petem raztežaju poteka po malce izpostavljenem razu, zadnja dva raztežaja smo verjetno zgrešili, je pa bilo plezanje malo bolj zanimivo.
Nato smo se pridružili Urški in Bibi na pivu v družbi primorskih alpinistov, ki so tisti dan plezali Dibono (V+ 300m). Rekli so, da je smer lepa in ne pretežka ter, da ima v zgornjem delu nova sidrišča z lepljenci. Podarili so nam celo naprintano skico smeri - luksuz.
Plan za naslednji dan je bil torej določen. Smeri smo si z Jernejem in Nežo razdelili nekako na tretjine, tako, da sem jaz dobil vmesne srednje težke raztežaje. Jernej pa je brez težav v čevljih, vendar z veliko količino magnezija, splezal detajlna raztežaja.

prečka



predzadnji raztežaj Dibone
V soboto sem plezal z Martinom. Splezala sva Ghedino (V- 240m). V zadnjem raztežaju je sidrišče na tri kline, dobrih 7metrov naprej pa na dva nova lepljenca. Nato sledi lepo plezanje do vrha.

zadnji raztežaj Ghedine
Na vrhu sem mislil, da Martin zaradi žulja ne bo najbolj navdušen nad idejo da splezava še eno smer, vendar je bil vseeno za. Tako sva splezala še Comici south arete (V- 220m). Na začetku smeri sva se malce izgubljala. V tretjem raztežaju sem bil že malo utrujen. Ko sem priplezal na vrh stolpa ob razu sem že mislil, da je težav konec, je ravno sledila detajlna prečka v desno - prijetno presenečenje. V zgornjih raztežajih sva hitreje napredovala ter bila nazaj v kampu še pred ekipo, ki je ta dan plezala Dibono.

prečka v Comici
Za zadnji dan ni ostalo veliko kandidatov za daljše smeri, vendar smo se vseeno našli trije. Z Urško in Martinom smo splezali Via Vonbank (V- 200m). Smer je bila bistveno manj opremljena od vseh ostalih (tam je bila večina sidrišč na starih ali novih lepljencih, pa še kakšen vmes, v tej smeri pa se je le na vsake toliko našel kakšen klin), vendar zelo lepa, sploh zadnji trije raztežaji.


Via Vonbank
Dolomiti definitivno nudijo zelo užitkarsko plezanje, morda celo preveč. Dostopi so kratki, skala drži. Stene so strme a je veliko dobrih stopov, tako, da smo do četrte stopnje plezali v čevljih, za IV+ naprej pa sem ponavadi nadel plezalke. Morda pa smo le plezali prelahke smeri? Definitivno se vrnem da splezam M. Speciale, smer za katero sem ves tabor neuspešno iskal soplezalca(:
Hvala Perotu in Mihatu za organizacijo ter posojeno opremo.
 
 
			Nekateri smo prišli že v torek zvečer, da smo naslednji dan takoj plezali.
V sredo sem plezal s Tadejem, Urško in Bibi v južni steni Lagazuoi Piccolo.
Kljub poznemu štartu in dolgem semaforju (katerega časovne intervale smo uspeli razvozlati ravno do konca tabora) smo uspeli splezati dve smeri. Najprej smo splezali smer Michela (IV+ 220m) z zelo lepim prvim raztežajem. Sestop sem poznal že od lani (en abzajl na lepljenec, gre z 70m enojcem).

prvi raztežaj smeri Michela

iskanje sestopa
Nato smo splezali še Giordano (IV- 180m), smer je sicer lažja vendar zelo lepa. Plezaš lahko kjerkoli in se ves čas varuješ na skalna ušesa. V zadnjem raztežaju pa sem se celo spomnil, da sem jo plezal že lani.

nekje v smeri Giordano
Naslednji dan smo s Tadejem in Aljošo plezali Spigolo Alpini (IV 300m). Smer je precej šodrasta in travnata. V petem raztežaju poteka po malce izpostavljenem razu, zadnja dva raztežaja smo verjetno zgrešili, je pa bilo plezanje malo bolj zanimivo.
Nato smo se pridružili Urški in Bibi na pivu v družbi primorskih alpinistov, ki so tisti dan plezali Dibono (V+ 300m). Rekli so, da je smer lepa in ne pretežka ter, da ima v zgornjem delu nova sidrišča z lepljenci. Podarili so nam celo naprintano skico smeri - luksuz.
Plan za naslednji dan je bil torej določen. Smeri smo si z Jernejem in Nežo razdelili nekako na tretjine, tako, da sem jaz dobil vmesne srednje težke raztežaje. Jernej pa je brez težav v čevljih, vendar z veliko količino magnezija, splezal detajlna raztežaja.

prečka



predzadnji raztežaj Dibone
V soboto sem plezal z Martinom. Splezala sva Ghedino (V- 240m). V zadnjem raztežaju je sidrišče na tri kline, dobrih 7metrov naprej pa na dva nova lepljenca. Nato sledi lepo plezanje do vrha.

zadnji raztežaj Ghedine
Na vrhu sem mislil, da Martin zaradi žulja ne bo najbolj navdušen nad idejo da splezava še eno smer, vendar je bil vseeno za. Tako sva splezala še Comici south arete (V- 220m). Na začetku smeri sva se malce izgubljala. V tretjem raztežaju sem bil že malo utrujen. Ko sem priplezal na vrh stolpa ob razu sem že mislil, da je težav konec, je ravno sledila detajlna prečka v desno - prijetno presenečenje. V zgornjih raztežajih sva hitreje napredovala ter bila nazaj v kampu še pred ekipo, ki je ta dan plezala Dibono.

prečka v Comici
Za zadnji dan ni ostalo veliko kandidatov za daljše smeri, vendar smo se vseeno našli trije. Z Urško in Martinom smo splezali Via Vonbank (V- 200m). Smer je bila bistveno manj opremljena od vseh ostalih (tam je bila večina sidrišč na starih ali novih lepljencih, pa še kakšen vmes, v tej smeri pa se je le na vsake toliko našel kakšen klin), vendar zelo lepa, sploh zadnji trije raztežaji.


Via Vonbank
Dolomiti definitivno nudijo zelo užitkarsko plezanje, morda celo preveč. Dostopi so kratki, skala drži. Stene so strme a je veliko dobrih stopov, tako, da smo do četrte stopnje plezali v čevljih, za IV+ naprej pa sem ponavadi nadel plezalke. Morda pa smo le plezali prelahke smeri? Definitivno se vrnem da splezam M. Speciale, smer za katero sem ves tabor neuspešno iskal soplezalca(:
Hvala Perotu in Mihatu za organizacijo ter posojeno opremo.