Alpinistična šola 2015/2016 - Izleti

Obvestila in objave šol.
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

Plani se lahko dopolnjujejo, spreminjajo ali pa enostavno...pošljejo v maloro. Glede na neugodno vremensko napoved bo tokrat obveljalo slednje.
tipitasa
Prispevkov: 48
Pridružen: 10 Apr 2015, 02:09
Ime in priimek: Nataša Vodopivec

Ko vidš tok lepo spisan kensl sploh ne morš bit žalosten
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

JESENSKI KONDICIJSKI IZLET 2.0

V sili hudič menda še muhe žre. Nekako v tem slogu se bomo pri izvedbi tokratnega izleta ravnali tudi mi. Glede na trenutne razmere in kratek dan bomo izbrali že preverjeno varianto in noge pretegovali nad dolino Vrat. Ta vikend => 14. - 15.11. Morda nam celo uspe.

V soboto zjutraj se dobimo na parkirišču v Vratih ob 7.00! Pozdravimo Čopa v Šlajmerju in Potočnika v Aljažu, potem pa se bolj ali manj veselo zaženemo v brege. Spali bomo na Kriških podih, prej, vmes in potem pa vandrali nekje med Dolkovo špico, Križem, Razorjem, Bovškim Gamsovcem in Stenarjem.

"Medved" pravi, da tudi tokrat potrebujete enako opremo, kot jo je svetoval za prejšnji (neuspel) izlet -> glej prejšnjo/zgornjo objavo.


https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0


Na mini sestanku pa se dobimo v četrtek pred predavanjem Kino OKO, ob 19.30. Neobvezno na sestanku, obvezno na predavanju ;)
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

OSNOVE GIBANJA V ZIMSKIH RAZMERAH

No, pa smo dočakali zimo oz. nekaj podobnega temu. V nedeljo, 17.1., se bomo spoznavali z zimsko opremo tudi v praksi, za začetek predvsem s hojo z derezami in cepinom ter različnimi načini zaustavljanja padca s cepinom.

Gremo na Ledine, od tam pa malo naokoli v smeri Jezerskega sedla in morda celo Ledinskega vrha. Dobimo se kar na BS Logo Preddvor (zagotovo se še spomnite prvega izleta) ob 6.00.

Potrebujete:
- dereze, cepin in čelado
- zimske čevlje s trdim podplatom
- lavinski trojček

Ne pozabite seveda na ustrezno obleko, saj se obetajo nekoliko nižje temperature in tudi nekaj vetra. Debelejše nogavice, rokavice z membrano, topla kapa in dolge spodnje hlače bodo kar obvezne. Predlagam, da imate za izvedbo manevrov s seboj (ali pa kar oblečete) starejše vetrne hlače in jakno, npr. smučarski komplet ipd. V izogib slabi volji ob morebitnih nezaželenih luknjah ;) S seboj imejte tudi zadosti tople pijače, saj bomo v pogonu praktično ves dan. In še - ne pozabite na sončna očala!

Glede manjkajoče opreme se dogovarjajte z gospodarjem Ašičem. Glede derez pa še vedno velja; obvezno jih nastavite že doma oz. prinesite na četrtkovo predavanje.

Še vedno velja tudi pogoj glede plačila šolnine; kdor do tega petka obveznosti ne bo imel poravnanih, se izleta žal ne bo mogel udeležiti (znanje na izpitu pa bo potrebno vendarle prikazati :? ).

Osnove v teoriji => http://alpirocnik.rasica.org/index.php/ ... v_in_derez


Za konec pa...you know the drill => https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

OSNOVE GIBANJA V ZIMSKIH RAZMERAH 2.0

Kot obljubljeno, to soboto, 23.1., nadaljujemo z manevri zimske tehnike. Zimske (ne)razmere bomo iskali na Viševniku oz. njegovi okolici, tako da se dobimo kar na Pokljuki - Rudno polje (parkirišče pred vojašnico) ob 7.30.

Dela bo veliko, časa premalo, zato si posamezne teme prosim preberite že doma.
Predvidena delovišča:
- izdelava sidrišč v snegu (poudarek na "T" sidrišču)
- gibanje naveze v snegu
- spust po vrvi na dva cepina (poudarek na prvem prikazanem primeru)
- spust po vrvi na snežno gobo
- iskanje z lavinsko žolno, sondiranje ter taktika izkopa ponesrečenca
- ponavljanje, utrjevanje in nadgradnja zaustavljanja padca s cepinom

Potrebna oprema:
- čelada, cepin, dereze
- pas, 4 vponke z matico, varovalo (ATC, Reverso, ...), najlonska zanka 120 cm, 2 daljši pomožni vrvici + 1 krajša (za samovarovanje)
- 1 vrv / navezo - prinesite svoje, društvenih ne bo dovolj!
- lavinski trojček

Glede ostalih stvari enako kot zadnjič (-> glej zgornjo objavo). Lahko pa tokrat dodatno vzamete s seboj še starejše rokavice, da usnja na novih med dinamičnim varovanjem ne boste povsem uničili.


Da ne bomo v soboto zjutraj koga po nepotrebnem čakali, se prosim vpišite še v tabelo.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

LEDNO PLEZANJE

Za soboto, 30.1., je v planu seminar iz plezanja v ledu. Glede na neugodno vremensko napoved vam točno lokacijo sporočim tik pred zdajci, t.j. v petek. Vsekakor pa bi se z navpično zamrznjeno vodo spoznavali v zgornjesavskih koncih, tako da bi se dobili v Kranjski Gori - na parkirišču za Mercatorjem (klikni za zemljevid) ob 7.00.

Ena od možnih lednih destinacij je tudi dolina Zajzera na italijanski (?) strani. Navodila za pot prilagam kar v obliki zemljevida, tako da za vsak primer prosim naštudirajte tudi to -> KG - Trbiž - Ovčja vas - Zajzera.


Ogledali si bomo tehniko plezanja v ledu, izdelavo sidrišč in varovanja, zakonitosti nameščanja vmesnega varovanja ter izdelavo abalakova.

Od opreme potrebujete:
- čelado, dereze (tudi pohodne bodo OK), plezalne cepine (kdor ima)
- pas, varovalo, 4 vponke z matico
- pomožne vrvice (1 x 5m + kaka krajša za rezanje)
- komplete (2-3)
- najlonski trak (120cm)
- plezalno vrv
- primerno obutev in oblačila


Zaradi otoplitve in s tem velike verjetnosti nevarnih lednih razmer imejte v mislih, da bo napovedan izlet lahko tudi odpovedan. V vednost, da ne bo kdo po nepotrebnem presenečen in razočaran.
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

LEDENIŠKA TEHNIKA + PONAVLJANJE

Na uho so mi priletele govorice, da se nameravate vsi vpisati v NAŠ in tako nadaljevati z vašim alpinističnim izobraževanjem. Lepo lepo, pohvalno. Da boste pred jesenskim obiskom ledenika že obvladali vse zadeve, si bomo v soboto, 20.2., ogledali manevre ledeniške tehnike; izdelavo ledeniške naveze ter manever reševanja soplezalca iz ledeniške razpoke.

Dobimo se na parkirišču na Soriški planini ob 8.00.


Za vsak slučaj seznam vse potrebne opreme:
- čelada, cepin, dereze
- pas
- 5 vponk z matico
- varovalo (ATC, Reverso, ...)
- 2-3 vponke
- najlonska zanka 120 cm, 3 daljše pomožne vrvice + 1 krajša (za samovarovanje)
- ledni vijak*
- prižema*
- 1 vrv / navezo - prinesite svoje, društvenih ne bo dovolj!
- lavinski trojček (društvene žolne prinesem)
* - kdor ima

Literatura:
- http://alpirocnik.rasica.org/index.php/ ... 1ka_naveza
- http://alpirocnik.rasica.org/index.php/ ... kih_razpok


V drugem delu izleta boste imeli priložnost ponoviti še lavinske veščine ter ostale manevre zimske tehnike. Skratka vse, kar se bo od "zimskega dela" od vas zahtevalo na praktičnem izpitu:
- demonstracija hoje z derezami in cepinom (vzpon, prečenje in sestop)
- ustavljanje s cepinom (vsi 4 položaji)
- izdelava T sidrišča in gibanje naveze v snegu
- spust po vrvi na cepine in na snežno gobo
- prerez snežne odeje, ocenjevanje kritičnih plasti
- norveška metoda preizkusa trdnosti snežne odeje in ocena plazovne nevarnosti
- iskanje žolne (ene), sondiranje ter taktika izkopa ponesrečenca


https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0[/u][/b]
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

REŠEVANJE PADLEGA 4.0

Prihajajoči vikend bodo še zadnje vaje pred "the izpitom", namenjene predvsem utrjevanju izvedbe manevra reševanja padlega soplezalca. Verjamem, da ste me že po malem siti, zato bo na tokratnem izletu taktirko vihtel alpinistični inštruktor Iztok Bokavšek. Vse podrobnosti glede samega izleta vam bo seveda sporočil sam.


Manever boste (po)vadili v celoti, skupaj z gibanjem naveze, tako kot ga boste morali potem prikazati tudi na izpitu:
- izdelava prvega sidrišča (vsa varovala v smeri bodo že nameščena), varovanje!, dvojno preverjanje, plezanje prvega raztežaja, komunikacija med plezanjem, izdelava drugega sidrišča
- varovanje soplezalca, ki pleza kot drugi do vas
- nato soplezalec spleza naprej par metrov, vpne vrv v prvo varovalo, in ''pade'' pod sidrišče
- prikaz reševanja soplezalca (aretacija, prenos obremenitve na sidrišče, izdelava škripca)
- izdelava sidrišča za spust po vrvi
- spust po vrvi skupaj s ''poškodovanim'' soplezalcem


Svojo udeležbo na izletu potrdite (vpišite v tabelo) najkasneje do četrtka zvečer!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

PRISTOP (+ GRAPA)

V soboto, 26.3., gremo na Maselnik. Zaradi južne lege bo ura odhoda temu primerna; na parkirišču na Planini Kuhinja se dobimo ob 5.30, odhod ob 6.00. Kdor želi, lahko pride že v petek zvečer ali pa direktno v soboto zjutraj.

V primeru ustreznih razmer bomo iskali pekoča meča v kakšnem od strmejših grabnov, sicer bomo na vrh pristopili v območju poti pod Rdečim robom. Izlet bomo obenem izkoristili za še zadnje ponavljanje lavinskih veščin, izdelave sidrišč in gibanja naveze v snegu ter spusta po vrvi.

Potrebna oprema:
- cepin, dereze, čelada
- lavinski trojček (žolne prinesem)
- pas
- 120 cm najlonska zanka, varovalna ploščica + 4 vponke z matico, pomožne vrvice
- 1 vrv / navezo
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

PRAKTIČNI IZPIT

Dolgujem vam še najbolj vroče informacije letošnje pomladi. Po dolgih, burnih in napornih usklajevanjih je bil vendarle določen datum => praktični izpit za pridobitev naziva Mlajši alpinistični pripravnik bo potekal v soboto, 16.4.2016. Točno lokacijo, uro in potrebno opremo vam sporočim naknadno. Vreme na izvedbo izpita nima (velikega) vpliva.


Praktični izpit bo obsegal veščine letne in zimske tehnike, ki jih boste prikazali na večih deloviščih.

LETNI DEL
- vozli (osmica, šestica, bičev, polbičev, kavbojski, prusikov, francoski (ENSA), Machardov, podaljševalni, kravatni, ambulantni, sidriščni, polvozel)
- izdelava več vrst sidrišč z uporabo različnih varoval (klini, zatiči, metulji, svedrovci,...)
- gibanje naveze + manever reševanja padlega soplezalca
-> izdelava prvega sidrišča (vsa varovala v smeri bodo že nameščena), varovanje!, dvojno preverjanje, plezanje prvega raztežaja, komunikacija med plezanjem, izdelava drugega sidrišča
-> varovanje soplezalca, ki pleza kot drugi do vas
-> nato soplezalec spleza naprej par metrov, vpne vrv v prvo varovalo, in ''pade'' pod sidrišče
-> prikaz reševanja soplezalca (aretacija, prenos obremenitve na sidrišče, izdelava škripca)
-> izdelava sidrišča za spust po vrvi
-> spust po vrvi skupaj s ''poškodovanim'' soplezalcem
* za izvedbo opisanega manevra boste imeli na voljo 1h časa
- samoreševanje
- enojno / dvojno zvijanje vrvi + pravilna nošnja zvite vrvi

ZIMSKI DEL
- demonstracija hoje z derezami in cepinom (vzpon, prečenje in sestop)
- zaustavljanje padca s cepinom (vsi 4 položaji)
- izdelava T sidrišča in gibanje naveze v snegu
- spust po vrvi na cepine in na snežno gobo
- prerez snežne odeje, ocenjevanje kritičnih plasti
- norveška metoda preizkusa stabilnosti snežne odeje in ocena plazovne nevarnosti
- iskanje zasutega (ene žolne), sondiranje ter taktika izkopa ponesrečenca

Manevre morate prikazovati suvereno in samostojno. To pomeni tudi, da na postajo, kjer boste prikazovali zahtevano znanje, pridete z vso potrebno opremo za manever. Če pride do situacije, ko s svojimi dejanji ogrožate svojo ali soplezalčevo varnost (torej delate nekaj močno narobe), inštruktor postopek prekine.


Pogoji za pristop k praktičnemu izpitu:
- v celoti plačana šolnina
- opravljen teoretični izpit
- oddan seznam vzponov / tur v letih 2015/2016
-> vsaj 1 dolga opremljena športnoplezalna smer
-> vsaj 2 alpinistični smeri v hribih, od katerih mora biti vsaj ena višja od 250 m
-> vsaj 5 kopnih dostopov na vrhove, višje od 2000 m.n.m., od katerih mora biti vsaj 1 višji od 2500 m.n.m., poleg tega morajo ti dostopi vsebovati še:
~ vsaj eno brezpotje
~ vsaj eno zelo zahtevno pot ("zajle")
-> vsaj 1 zimski pristop na vrh, višji od 2000 m.n.m. (glede na potek AŠ priznam izlet na Ledine oz. Jezersko sedlo)
* upoštevajo se ture, ki so opravljene od začetka AŠ dalje, obvezno v navezi z alpinističnim inštruktorjem ali alpinistom, razen za tretjo alinejo
* vzpone mi prosim pošljite v obliki "datum - gorstvo - gora - smer - ocena - časovnica - soplezalec (AI/A)"

Predvidoma v tednu pred izpitom se bomo enkrat popoldan še zadnjič dobili na Turncu, da predebatiramo morebitne nejasnosti.

Pozitivno opravljen izpit je pogoj za vpis v Nadaljevalno alpinistično šolo.
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

V soboto, 16.4., bo pod Prisojnikom torej potekal praktični izpit iz letne in zimske tehnike. Dobimo na parkirišču pred Kočo na Gozdu ob 8.00 (kar pomeni ob 8.00 in ne ob 8.05; kdor zamudi, je zamudil).

Prosim, da se že sami čimbolj razdelite po navezah, da se ne bomo zjutraj ubadali še s tem. Dobili boste izpitne liste in navodila glede posameznih postaj, ki bodo razporejene na področju pod slapovi pod Prisojnikom.

Poskrbite za vso potrebno letno in zimsko opremo (malo preletite objave v temah "izleti" in "vaje"). Lavinsko opremo si boste lahko izposodili v soboto na samem izpitu. V sklopu manevra reševanja bo potrebno splezati krajši odstavek II.-III. stopnje; kdor se z zimskimi / dostopnimi čevlji v rahlo krušljivem svetu ne počuti suverenega, naj prinese plezalke (absolutno pa s plezanjem ne bomo pretiravali). Naveza, ki nima lastne vrvi, naj mi to sporoči še pravočasno. Kdor ima, naj prinese tudi kakšen klin ali dva ter kladivo, sicer pa bomo za nujno potrebne kline, kladiva, metulje in zatiče poskrbeli inštruktorji.

Izpit bo v vsakem vremenu, tako da ne pozabite na vetrovke in dodatna oblačila za preobleč. No, mokri boste tako ali tako. Pod Prisojnikom bomo garali ves dan, zato ne pozabite seveda tudi na jedačo in pijačo. Za člane komisije, se ve!

Se vidimo!
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

PRAKTIČNI IZPIT - rezultati in splošne opombe

Takole, po vseh predavanjih, izletih in vajah je na vrsto končno prišel tudi praktični izpit. Udeležilo se vas ga je 17 od predvidenih 25 kandidatov. Moram priznati, da sem bil nad vašo udeležbo kljub vsemu negativno presenečen, da ne rečem kar razočaran; nenazadnje ste tisti, ki vas na rednem roku izpita ni bilo, na predhodnih izletih in vajah pokazali zelo veliko entuziazma in suverenosti pri izvajanju manevrov. Zato že kar takoj na začetku -> resnično upam, da se na popravnem roku vidimo! Ob tej priložnosti vam zato na znanje polagam še to; ob letu osorej bo ob zaključku NAŠ popravni rok dejansko namenjen popravljanju posameznih delov manevrov, nikakor pa popravnega roka ne bo možno izkoriščati v smislu "ah, tokrat se mi ne da / grem rajši tja in tja / bom še malo počakal na odzive sošolcev".

V zadnjih dveh do treh letih smo program alpinistične šole na Matici močno dodelali. Tako je danes po obsežnosti že zelo blizu znanju, ki se ga od vas zahteva ob pristopu k izpitu za naziv Alpinist. Za nekoga, ki je še pred enim letom po hribih le hodil, to torej pomeni ogromno novih (vrvnih) manevrov. Zato od vas ob zaključku AŠ nikakor ni možno pričakovati, še manj pa zahtevati, hitrega in suverenega izvajanja vseh manevrov. Absolutno pa to ne velja za osnove; obvladanje izdelave in praktične uporabe vozlov, "šraufanje" vponk z matico, stalno varovanje (držanje vrvi) soplezalca, pravilna uporaba opreme. Brez upoštevanja tega ogrožate svoje in soplezalčevo življenje!

Odziv inštruktorjev, ki so preverjali vaše znanje na posameznih postajah, je bil zelo pozitiven. No, naj vam te besede nikakor ne stopijo v glavo. Če za ponazoritev trenutno situacijo primerjam z vozniškim izpitom; trenutno imate opravljen izpit CPP, fotr vam je parkrat sicer že dovolil, da ste se z avtom zapeljali par metrov po domačem dvorišču, a prve "ure" vožnje vas šele čakajo. In ravno temu je namenjena Nadaljevalna alpinistična šola; samostojnemu plezanju, pridobivanju izkušenj in utrjevanju znanj.

Ne glede na to, da nekatere opravljanje izpita šele čaka, si bom olajšal delo in že sedaj potegnil črto (v upanju, da bo to kmalu veljalo še za vse ostale). Z opravljenim praktičnim izpitom se je vaše udejstvovanje v Alpinistični šoli (neuradno) zaključilo. Na uradno potrdilo o pridobitvi naziva Mlajši alpinistični pripravnik bo potrebno seveda počakati do decembra, ko bosta še rablja presodila, ali si tega resnično zaslužite ;) Upam, da ste v šoli uživali in se naučili čimveč novih stvari za varno plezanje v hribih. Predvsem pa upam, da se bomo še naprej srečevali; na ulici, na Trdinovi, najrajši in najpogosteje pa seveda v hribih!

SREČNO!



Preberite, naštudirajte in zapomnite si prosim še spodnje splošne opombe in napake pri letošnjem praktičnem izpitu.

LETNI DEL

Vozli
Mnogi pozabljate, da je poznavanje vozlov OSNOVA. Z njimi se začnejo vsi vrvni manevri. Vendar ni zadosti, če znamo vozel samo izdelati. Enako pomembne so tudi njegove lastnosti, saj te določajo, kako se lahko kateri vozel uporabi.

Reševanje padlega
Zelo malo kandidatov je po padcu soplezalca zanimalo, kaj se je z njim zgodilo in kakšne so njegove poškodbe. Tudi pri nadaljnjem delu je komunikacija zelo skopa ali pa je sploh ni.
Veliko kandidatov uporablja preveč vponk z matico. Več, kot jih imamo ponavadi s seboj na turi.
Večina kandidatov si v situaciji, ko priplezajo na stojišče, ne vpne vrvi v klin. Najprej se lotijo izdelave sidrišča in šele nato zavarujejo sebe. Še vedno veliko kandidatov izdeluje prenizka sidrišča. Posledica je, da je center sidrišča pri kolenih. Delo pa je zaradi tega težje in bolj nevarno.
Spuščanje prostega konca vrvi, kadar varujemo drugega s ploščico v položaju avtoblock, je lahko smrtno nevarno. Varovalne vrvi se pri varovanju nikoli ne izpušča iz rok!

Samoreševanje
Če pri samoreševanju stopamo v stopno zanko čim bolj pod sebe, se lažje vzpenjamo. Pri tem varčujemo z energijo in ne obremenjujemo rok brez potrebe.


ZIMSKI DEL

Varovanje v snegu
Kadar varujemo v snegu, si moramo obvezno narediti stojišče (sedišče). Stojišče naredimo nižje od sidrišča; tam, kjer mislimo stati (sedeti). V nobenem primeru pa ne stojimo (sedimo) NA T sidrišču. Polica je zelo pomembna, saj z njo povečamo lastno stabilnost med varovanjem in v primeru padca. Prav tako je pomembna dolžina vrvi, s katero smo zavarovani v sidrišče -> pramen mora biti napet, a ne obremenjen, absolutno pa ne smemo imeti zanke ("šlinge")!
Kadar varujemo prvega v navezi, ga je potrebno obvezno zaustavljati dinamično. S tem preprečimo, da bi obremenitev, ki jo povzroči padli soplezalec, ogrozila sidrišče.

Spusti v snegu
Osnovo izdelave sidrišča za spust na dveh cepinih predstavlja klasično T sidrišče. Kar pomeni, da se tudi v tem primeru obnašamo enako -> sidrišče izdelujemo od spodaj (na dosegu rok), po njem oz. v njegovi neposredni bližini pa ne hodimo.
Zelo pomembna je tudi izdelava primerno velike police za zgornji (zunanji) cepin. Večina vas je izdelala premajhno polico, zato je cepin zdrsnil z nje, ob obremenitvi oz. potegu glavne vrvi pa so se pomožne vrvice zažrle v sneg. Posledično cepinov niste uspeli uspešno izvleči in potegniti k sebi.

Prerez in preizkus snežne odeje
Nekateri ne razumete kaj je prerez snežne odeje in kaj je preizkus. Na podlagi prereza se odločamo, ali bomo izdelali preizkus in na kateri plasti. Ugotavljanje plasti in njihovih trdnosti je ključno znanje, ki je potrebno, da pri snežnem prerezu pridemo do koristnih informacij. Pri nekaterih kandidatih je to znanje zelo pomanjkljivo.


To je to. Rezultate izpita lahko pričakujete v naslednjih minutah (ki lahko postanejo tudi ure).
Odgovori