Pripravljalni seminar za AI

Oprema, strokovni članki, nasveti... in še kaj koristnega
Odgovori
Dejan
Prispevkov: 137
Pridružen: 09 Feb 2005, 13:07
Ime in priimek: dejangrigillo

Pripravljalni seminar za alpinisti?ne in?truktorje

Seminar so zelo uspe?no vodili Jani Bele, Bine Mla? in Klemen Volontar. V treh dneh smo predelali vso zimsko in letno tehniko, spletli na kilometre vrvi in vozlov ter spoznali kak?no novo finto na temo, kako kaj narediti bolje. Teh fint je bil poln sploh Klemen, ki je z veseljem prikazal vsako novo spoznanje z raznih alpinisti?nih in GRSjevskih seminarjev doma in v tujini.

Naj navedem nekaj novosti, ki za posve?ene to verjetno niso, se pa prav gotovo razlikujejo od tistega, kar so mene u?ili v A? oziroma me na to niso opozorili.

Dinami?no bo?no varovanje prvega v sne?nih smereh!!!
?im prvi namesti vmesno varovanje, je potrebno zamenjati ?ute?o (prvotno zgornja roka) in varujo?o (prvotno spodnja) roko. V primeru padca bo vrv potegnilo navzgor in nas pri?elo odpirati. Med menjavo rok sicer pride do kriti?nega trenutka, ko vrv obra?amo prek telesa, da bomo lahko vrv podajali s spodnjo in varovali z zgornjo roko.
Prvotni polo?aj: Slika ki ga je potrebno po namestitvi vmesnega varovanja zamenjati.

Pri izdelavi T sidri??a naj bo kavbojski vozel okoli cepina name??en tako, da vle?e cepin navznoter in ne da ga rotira navzven. Nasploh moramo biti vsaki?, ko uporabljamo kavbojski vozel pozorni, da ga obrnemo pravilno.

Varovanje prvega v navezi.
Drugi se naj vpne v center sidri??a in ne le v en klin. In to kar v vponko, v kateri je name??en polbi?ev vozel za varovanje. S tem bo prevzel nekaj sile padca in sidri??e ne bo tako obremenjeno s sunkom. Seveda je moramo biti previdni, kadar je varovali??e pod streho, da nas ne zabije z glavo navzgor; v tem primeru se je potrebno dodatno zavarovati s klinom pod na?im pasom.

?e ena od stvari, ki me je presenetila in jo ne priporo?am:
na varovali??u se vedno vpnemo v klin tako, da namestimo dve vponki. V zgornjo namestimo neskon?no zanko, v spodnjo se z bi?evim vozlom vpnemo sami. In kaj mi tu ni v?e?. Bele je dejal, da sta lahko obe vponki, ozna?eni na sliki, obi?ajni vponki brez matice!?
Slika

Izdelava polovi?nega ?kripca pri re?evanju iz ledeni?ke razpoke.
Slika v knjigi A? je napa?na. Ko se samovarovani s pomo?no vrvico in prusikovim vozlom pomaknemo do roba razpoke, da padlemu podamo vrv z vponko, moramo pred pri?etkom dvigovanja poskrbeti za varovanje. S popkovino se za?asno vpnemo kar v enega od vozlov na vrvi, ki smo ga naredili za ledeni?ko navezo. Prusikov vozel, s katerim smo se samovarovali, razdelimo na polovico. En konec vpnemo v svoj pas, drugega pa vpletemo s prusikovim vozlom na vrv, ki jo bomo vlekli. Vpleten prusikov vozel zaklju?imo z vpleteno osmico.
Slika

?vicarski ?kripec:
Zadnji prusik, s katerim zaklju?imo izdelavo ?kripca, vpnemo kar v center sidri??a in ne le v en klin.
Slika

Spust po vrvi:
Samovarovanje s prusikovim vozlom vpenjamo direktno v spodnji del pasu in ne v no?no zanko. Seveda je predvidena uporaba zgornjega dela pasu. Izkazalo se je, da lahko, zaradi segrevanja pri spustu, osmica po?i. V tem primeru nas obrne na glavo in so vsi nadaljnji manevri ote?eni.
Ja, osmica je ?e vedno obvezna in bo vse dotlej, dokler se ne bomo zmislili in utemeljili u?inkovito in racionalno uporabo reversa pri spustu s ponesre?enim soplezalcem na hrbtu.
Po kon?anem spustu vedno vle?emo za seboj notranjo vrv, kar prepre?uje zapiranje na sidri??u za spust. Pri uporabi dvojne vrvi, naj bo torej vozel na vrvi, ki je bli?e steni, ko jo zve?emo v sidri??e. Vrvi pove?emo z osmico, ki se lep?e vle?e okoli vogalov kot podalj?evalni vozel.

Prehod v samore?evanje iz knjige alpinisti?na ?ola je pre?iveto. Ko nas ustavi samovarovanje, enostavno samo namestimo prsno in pod njo no?no zanko s pomo?no vrvico in prusikovim vozlom in preidemo v manever. No?ne zanke niti ni dobro tla?iti za pas. Vsa ?trikarija iz knjige A?, ko no?no zanko z osmico pripenjamo v pas, odpade.

Spoznali smo ?e dva hitra ?kripca za pomo? obnemoglemu soplezalcu, ki pleza kot drugi, vendar bi bilo opisovanje tule preve? komplicirano. Nekaj novosti je ?e omenjeno tudi v Beletovi knjigi, ki jo bo potrebno v bodo?e o?itno tudi predelati za izpite.

Sicer pa ima AO Matica 4 nove in?truktorje, ki smo v nedeljo uspe?no opravili izpit: Mojca, Rok, Miha in Dejan. Pozivam ?e ostale tri, da dopolnijo ali popravijo moje poro?ilo.
Odgovori