Mont Blanc in Grandes Jorasses

Herojske zgodbe z gora in gostiln.
Odgovori
rner
Prispevkov: 34
Pridružen: 31 Dec 2016, 17:13
Ime in priimek: Blaž Karner

Mont Blanc / Cechinel-Nominee-Boivin-Valencant

Prvi teden oktobra Uroš med običajne neumnosti na Messengerju prilepi sumljiv FB link. "Condizioni ottime, ghiaccio molto buono, blablabla" berem in takoj se mi ideja dopade - hiter vzpon na Mont Blanc čez severno steno Grand Pilier d'Angle.

13.10.21

Ura je šest zjutraj in gospod načelnik v črnem Berlingu že čaka, da vanj vržem spakiran ruzak in dve vreči hrane, preden nastaviva azimut proti priljubljeni destinaciji - parkirišču pod žičnico Skyway Monte Bianco v Courmayeurju. Gost promet naju dela bolj ali manj živčna in ko se pri Bresci zatakneva v 13km dolg zastoj, so misli že precej črnoglede. Po 45min stanja na mestu se odločim preverit kakšne so alternative zadnji gondoli in ob časovnici 5h hoje nama postane rahlo slabo. Na srečo ne dolgo zatem promet steče in v Courmayeur prispeva s kar zajetnim naskokom.Sledi ponovno pakiranje nahrbtnikov, gondola, spanje, večerja in spanje 2.

 14.10.21

Budilka ob 3:30 in štart pol ure kasneje. Napravljena v vse možne protivetrne sloje kot vesoljca stopava po Glacier du Geant proti bivaku Fourche. Z olajšanjem ugotoviva, da veter ni "gale force", kot sva pred nekaj dnevi brala na chamonix-meteo, temveč kvečjem "moderate". Z bivaka narediva dva abzajla, hopla čez Glacier du Brenva na Col Moore, na drugi strani sestop in že sva pod grozečimi seraki zbranimi okoli Hruške. Ta dan so bili nadvse krotki in prav nič ni priletelo z njih. Super, hvala in še kdaj!

Do vstopa v smer naju loči še nekaj zamudnega navigiranja med špaltnami, preden končno začneva s plezanjem klasične kombinacije smeri Cechinel-Nominee in Boivin-Valencant. Kombinacija je v dobrih razmerah bolj preizkus volje ponavljati ene in iste gibe kot pa plezalni presežek. Detajl predstavlja 10m visok kot, kjer so bile razmere z izjemo neugodnega dvometerskega odstavka odlične. V zgornjem delu se je sneg na žalost umaknil in dal prednost trdemu ledu. Malo bolj zamudno a še vedno super.

Pod vrhom Grand Piliera si na zavetrni strani skuhava nekaj tekočine pred nadaljevanjem po Peutereyskem grebenu proti Blancu. Tudi tu imava odlične razmere, a zaradi ne ravno bleščeče aklimatizacije do vrha vseeno porabiva 3h. Na vrhu sva s sončnim zahodom. Sestop po poti Trois Monts je ob pomanjkanju gazi presenetil z napornostjo, da nočnega zgubljanja med špaltnami pri sestopu s Tacula ter predvsem čez Valle Blanche nazaj proti Rifugio Torino niti ne omenjam.


Na Col Moore (foto: Uroš Grilj)
Slika

Divja scena nad Brenvo z Grand Pilierom na levi (foto: Uroš Grilj):
Slika

Trd led v zgornjem delu:
Slika

Skor za smučat (foto: Uroš Grilj):
Slika

Mr. Grilj na Courmayeuru:
Slika

Mt Blanc, c'est magique!
Slika

15.10.21

Po treh urah spanja, obveznem postanku v Familli v Morgexu ter uspešnem prečkanju Padske nižine se znajdeva nazaj v Ljubljani, kjer se vse posveti regeneraciji in nabiranju moči za MEGA sprejem na Komni naslednji dan.



------------------------------------------------------------------------------


Grandes Jorasses / Desmaison-Gousseault

V kleti na Trdinovi lahko dobiš velik biceps ali cirozo jeter, izbira pa je prepuščena posamezniku. Poleg tega se tam rodi znatno število dobrih plezalnih idej. Med spontanim bolderca sessionom na nek oblačen dan v začetku septembra Pintiju omenim Grandes Jorasses.

Ideja je, čas se bo našel, vreme itak in razmere ZAGOTOVO.

21.10.21

Gledam vremensko napoved in kar ne morem verjeti. Spet sonce, ciel bleu, pas de vent, bolje ne more biti, perfect conditions, kdo je tu nor?

22.10.21

V poslužbenih urah spet po priljubljeni A4 mimo Milana, zavoj desno za Aosto in do mirnega parkirišča v Courmayeurju.

23.10.21

Ne ravno zgodaj vstaneva, sledi še zadnja etapa skozi tunel v Chamonix do parkirišča pri vlakcu za Montenvers. Naslednji dve uri polna stresa prestavljava opremo v in iz ruzakov ter zelo vestno dopolniva zaloge hrane. Deux baguettes et quatre croissants s'il vous plait.

Po prihodu na zgornjo postajo vlakca kot dve zmedeni turistki iščeva pot na Mer de Glace. Lojtre so baje zaprte, hmm, a morva tuki? Ne? Aaaam. Res nisva lokalca. Po nekaj poskusih vdaneva pravo pot in se spustiva do ostankov ledenika, nadaljevanje proti Refuge de Leschaux pa poteka brez zapletov.

Cilj naslednjega dne je smer Desmaison/Gousseault, ki sledi strmim rampam v levem boku Walkerjevega stebra. Ob poskusu prvega vzpona leta 1971 je Desmaison v steni preživel 342 ur, njegov soplezalec Gousseault pa je bil ob prihodu reševalcev 80m pod vrhom že tri dni mrtev. Desmaison se je leta 1973 vrnil in dokončal smer. Naju pa so predvsem pritegnil opisi kot so "one of the finest mixed climbs in Mont Blanc massif", "masterpiece of alpine climbing", "go for it before you become an old fart", itd...

To je ta stena!!!
Slika

24.10.21

Pod vstopom v smer se zahvaljujoč ostremu dostopnemu tempu znajdeva še v temi. Zaspanost je pregnal zvok počene klože maloprej. V soju čelk vstop ne zgleda ravno obetavno. Končno sva tu, waaa, akcija!

Do poznega popoldneva splezava slabo polovico smeri; do konca druge rampe. Udobnega prostora za bivak ni na spregled, zato naju povleče še dva mešana raztežaja višje. Tam sicer ni nič bolje, a sva vsaj na začetku tretje rampe, kar nama daje upanje, da s smerjo končava v dveh dneh. Izkopljeva snežno polico za riti in se po izjemni večerji pripraviva na dolgo noč.

Deluxe spodnji raztežaji desno ob Mrtvaškem prtu (foto: Gašper Pintar):
Slika


Mixaaaj!:
Slika

Nekaj lažjega sveta za sprostitev:
Slika
 
Zadnji raztežaj prvega dne omogoči dostop do tretje rampe (foto: Gašper Pintar):
Slika
 
Dru, Verte, Droites, Courtes (foto: Gašper PIntar):
Slika

Kuhakuha:
Slika


25.10.21

Ob treh zjutraj iz Refuge du Leschaux pokukajo nove svetle pike. To so dobre novice za naju, samo še dve uri in pol neudobnega drsenja proti dolini in lahko začneva z jutranjimi opravki. Tudi drugi dan imava večinoma ugodne razmere. Tretja rampa mine še pred poldnevom, sledijo ji bolj zamudni raztežaji headwalla, ki jih do sedmih zvečer uspešno preplezava.

Od tu do vrha sledi še dvesto metrov "M4 exit ramp" in v mislih si že čestitava. Klasičen nateg, razmere tukaj niso optimalne, v temi je vse bolj strašljivo in raztežaji do vrha se vlečejo v nedogled. Ob 23h se prekotaliva čez vršno opast, severni veter pa poskrbi da takoj začneva s sestopom. 100m pod vrhom Pinti najde špaltno v kateri spiva vsaj priporočenih osem ur.




V zgornjih raztežajih se najde nekaj podrtije, k sreči je večinoma zmrznjena:
Slika


Zadnji raztežaj pred izstopno rampo (foto: Gašper Pintar):
Slika

 26.10.21

Sestop po normalki v Courmayeur je vsakemu odveč. Na Rocher du Reposoir srečava Poljaka, ki sta plezala Crozov steber in nama prijazno ponudita prevoz. Na terasi Rifugia Boccalatte je vse hudo že za nami, jesenske barve pa med spustom v Val Ferret poskrbijo za popolno navdušenje. Do večera sva nazaj v Chamu. Tam se brez slabe vesti upreva pozivom v stilu "valda gresta še Beyond, če so pa razmereee", sprašujeva se, od kje toliko hypa okoli te smeri in še isti dan prečkava tunel ter naslednje jutro nadaljujeva proti Ljubljani. Po postanku v Famili seveda.


Jesen na južni strani:
Slika
 

Hvala soplezalcema za sajk in fotke, ki krasijo to poročilo!


tldr; dve smeri v dobrih razmerah!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hey Joe
Prispevkov: 473
Pridružen: 04 Nov 2011, 11:13
Ime in priimek: Janez Marinčič

Z veselo čestitko vsem, ki so kot Matičarji letos dostojno športali v granitno ledeni sončni Franciji!
Nekoč smo z bivaka na Col de la Fourche lahko le gledali veličastni Angel (žal slika stene "in face" v prispevku res manjka).
V Brenvi se je tudi ponoči glasno podiralo in dostopa pod Angel ni bilo.
Mi je pa glede ne fotke zanimiva primerjava nekoč res slovite smeri Chenchinel-Nomine s starejšo kalsično, tudi ekstremno smerjo Cournau-Davaille v Les Droites. Slednja smer je vsaj v obeh kar dolgih granitno lednih pregradah mešanega terena težja.
Pišem, ker sem bil tam in to z nepozabnimi spomini na Francijo, obujenimi z vasimi prispevki na tem Forumu.
rner
Prispevkov: 34
Pridružen: 31 Dec 2016, 17:13
Ime in priimek: Blaž Karner

Hej Janez, najprej čestitke ob opravljenem servisu! Je pa Uroš poskrbel tudi za tvoje želje, stena GPA s Col Moore:
Slika
 
Odgovori